3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти |
|
+ |
|
Педагогічний колектив НовобросковецькохЗОШ І-ІІІ ступенів налічує 17 педагогічних працівників, з них 1 сумісник. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти включає планування педагогічними працівниками своєї діяльності, підвищення професійного рівня і професійної майстерності, налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їхніми батьками та працівниками закладу, організацію педагогічної діяльності на засадах академічної доброчесності. Педагогічний колектив закладу освіти планує свою професійну роботу відповідно до календарно-тематичного планування, що відповідає рекомендаціям МОН України, освітній програмі закладу. За результатами опитування, усі педагоги під час розроблення календарно-тематичного планування використовують навчальні програми, затверджені МОН України; зразки, що пропонуються фаховими виданнями – 58% та розробки з Інтернету – 75%; досвід, запозичений у колег, – 17%; спільну роботу з колегами – 34% та власний досвід – 58%. У школі в педагогічній діяльності педагогічних працівників простежується системного застосування освітніх технологій, спрямованих на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними вміннями. Учителі забезпечують формування та/або реалізацію індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти тільки через проведення індивідуальних занять з української мови, визначених навчальними планами для учнів початкової школи за рахунок варіативної частини навчального плану. Більшість учителів використовують зміст предмета (курсу) для формування суспільних цінностей, виховання патріотизму в здобувачів освіти в процесі їх навчання, виховання та розвитку. Вчителі використовують ІКТ в освітньому процесі під час вивчення тем. У закладі освіти достатньо уваги приділено професійному розвитку педагогічних працівників. Більшість педагогів реалізують професійне зростання шляхом підвищення кваліфікації в ІППОЧО та пройшли навчання для вчителів початкової школи на платформі EdEra, обирають інші види, форми та напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності, враховують освітні інновації та освітні потреби учнів. Згідно з опитуванням, усі педагоги вчасно проходять курси підвищення кваліфікації. Перевагу надають курсам при ІППОЧО – 100%, конференції – 16%, методичні семінари відвідують 67%, самоосвітою займаються 100%, учасниками тренінгів, майстер-класів - 42%, онлайн-курсів є 58% педагогів, вебінарів – 25%, 39% опитаних педагогічних працівників закладу освіти забезпечують власний професійний розвиток, обираючи кількість, види, форми та напрями підвищення своєї професійної майстерності з урахуванням освітніх інновацій, освітніх потреб учнів. Згідно з опитуванням, серед тем для професійного зростання вчителі обрали такі: методичні аспекти викладання предметів та курсів (58%), форми організації освітнього процесу – 50%, психологічні особливості роботи зі здобувачами – 33%, безпечне освітнє середовище (33%), формування у здобувачів освіти громадянської позиції – 50%, використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті (83%). У щорічному плані підвищення кваліфікації педагогічних працівників наявні записи щодо індивідуального плану кожного педагога, в якому зазначено проходження підвищення кваліфікації тільки на курсах ІППОЧО. Питання підвищення професійної майстерності педагогічних працівників висвітлено в наказах з основної діяльності. Переважна більшість здобувачів освіти (88%) вважає, що їхня думка має значення (вислуховується, враховується) в освітньому процесі. За результатами спостережень за навчальними заняттями, близько половини педагогічних працівників базової школи використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти. Більшість педагогів дає можливість здобувачам освіти висловлювати власні думки, налагодження партнерських стосунків відбувається послідовно, із застосування особистісно орієнтованого підходу. У закладі освіти учнівське самоврядування діє на рівні школи та класу. У навчально-виховному комплексі налагоджена співпраця закладу з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу. Співпраця відбувається у різноманітних формах, що сприяє налагодженню партнерських взаємин між педагогами закладу освіти та батьками. За результатами опитування, комунікація педагогів із батьками учнів налагоджена загалом через проведення батьківських зборів (96% опитаних батьків), інформація класного керівника – 88%, спільноти в соціальних мережах (71%) та індивідуальних консультацій. 100% педагогів вважають, що в закладі створено всі умови для співпраці, , 100% опитаних батьків зазначили, що педагоги забезпечують з ними зворотний зв’язок. У розв’язанні проблемних ситуацій батьки найбільше очікують на допомогу класного керівника (96% батьків), директора (42%), від заступника директора (75%), від шкільного психолога – (63%). 96% батьків під час опитування засвідчили, що вони отримують інформацію про організацію освітнього процесу під час батьківських зборів та індивідуального спілкування з педагогами і задоволені комунікацією з педагогічними працівниками. У закладі освіти налагоджена системна робота щодо надання методичної підтримки педагогічним працівникам. Сплановано і проводяться методичні об’єднання: вчителів початкових класів, вчителів суспільно-гуманітарного циклу, вчителів природничо-математичного циклу. Методичні об’єднання діють на систематичній основі. В навчальному закладі проводиться робота з молодими педагогами, практика взаємонавчання, вивчення і поширення передового педагогічного досвіду. 100% педагогів вважають, що психологічний клімат закладу освіти сприяє співпраці педагогів. У закладі освіти спостерігається система роботи щодо поширення і дотримання принципів академічної доброчесності. Під час навчальних занять педагогічні працівники закладу освіти регулярно демонструють володіння культурою академічної доброчесності. Під час опитування здобувачів освіти щодо проведення бесід про важливість дотримання академічної доброчесності 85% відзначили їх регулярність, 25% – «так, але нерегулярно». Педагогічні працівники в ході опитування зазначили: проводять бесіди щодо дотримання академічної доброчесності (83%), знайомлять здобувачів з основами академічної доброчесності (8%), дають завдання, які унеможливлюють порушення принципів академічної доброчесності (33%), використовують методичні розробки для формування основ академічної доброчесності (33%), вважає зайвим приділяти увагу питанню академічної доброчесності (17%). Рівні оцінювання за вимогами: 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти – рівень, дстатній; 3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників – рівень,достатній; 3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти – рівень, достатній; 3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності – рівень, достатній |
|
4. Управлінські процеси закладу освіти |
|
+ |
|
У навчально-виховному комплексі директором розроблено і педрадою схвалено документ «Стратегія розвитку Новобросковецької ЗОШ І-ІІІ ступенів». До розробки Стратегії було залучено 17% педагогічних працівників . Річний план роботи закладу повною мірою відповідає особливостям та умовам його діяльності. Аналіз реалізації річного плану роботи здійснюється. До розробки річного плану роботи залучаються майже всі працівники закладу освіти , згідно з опитуванням (75%). Діяльність педагогічної ради спрямовується на реалізацію річного плану роботи. Розглядаються питання, які пов’язані зі стратегією розвитку закладу освіти, розбудовою внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Згідно з опитуванням, 92% педагогічних працівників позитивно оцінюють системність та ефективність функціонування педради, розгляд актуальних питань діяльності закладу, прийняття колегіальних та демократичних рішень. Дирекцією школи систематично вивчається стан матеріально-технічної бази. Керівництво закладу зверталося з письмовими клопотаннями до засновника щодо будівництва спортзалу , класних приміщень та додаткових приміщень для психолога та сестри медичної а також внутрішнього туалету в основному корпусі школи, будівництва зовнішнього туалету, заміни огорожі біля початкової школи. Проте на це коштів немає в громаді. В початковій школі влітку 2020 року ми самостійно, своїми силами замінили огорожу. В 2019 році за кошти громади замінено 2 пічки, а в 2020 році 3 пічки, які вийшли з ладу. В 2019 році за кошти громади було замінено 4 пари зовнішніх дверей, які прогнили. Адміністрація школи спільно з профспілковим комітетом дбають про покращення матеріально-технічної бази, а саме за останні роки з профсоюзних внесків було придбано для школи : ноутбук, кольоровий принтер, плазмовий телевізор, бендер (швидкозшивач), тенісний тіл та спортивний інвентар (м’ячі, волейбольна сітка, набір тенісних ракеток). Засновником упродовж останніх років профінансовано ремонт харчоблоку, проведення води, придбання нового холодильника, заміна освітлення в окремих класах та вікон, встановлено сигналізацію під охорону корпусів.. Директор активно працює над створенням належних умов діяльності закладу: залучає ініціативних батьків, спонсорів та колектив школи до ремонтних робіт. Переважна більшість учасників освітнього процесу задоволена загальним психологічним кліматом закладу освіти. Сприятливу психологічну атмосферу в закладі освіти підтверджено опитуванням педагогічних працівників: керівництво відкрите для спілкування (100%), про співпрацю та наявність зворотного зв’язку між керівництвом закладу та педагогічними працівниками засвідчили (92%); педагогічні працівники можуть без побоювань висловлювати власну думку, навіть якщо вона не збігається з позицією керівництва (67% – так; 25% – переважно так; 8% – переважно ні); розбіжності, які виникли між педагогічними працівниками та керівництвом школи, вирішуються конструктивно (100% – так), права педагогічних працівників дотримуються у закладі (92%), керівництво підтримує ініціативи педагогічних працівників щодо розвитку закладу і місцевої громади (92%). Психологічною атмосферою закладу освіти задоволені й учні (почувають себе комфортно 75% учнів та в цілому комфортно 25%). Керівництво школи вживає належних заходів щодо вирішення проблемних ситуацій з учасниками освітнього процесу: при виникненні проблемних ситуацій з дитиною 87% батьків розраховують на допомогу директора і заступників, 96% – на класного керівника. Керівництво закладу освіти доступне для спілкування з учасниками освітнього процесу, представниками місцевої громади, в тому числі завдяки використанню сучасних засобів комунікації. Під час опитування щодо можливості поспілкуватися з керівництвом закладу освіти і досягти взаєморозуміння 92% батьків дали ствердну відповідь; майже усі учні (96%) засвідчили, що керівництво закладу освіти доступне та відкрите до спілкування, керівництво розглядає звернення та ухвалює рішення. У закладі налагоджена комунікація між усіма учасниками освітнього процесу: під час опитування батьки зазначили, що вони отримують інформацію про діяльність закладу на батьківських зборах – 96%, від класного керівника – 88%, із соціальних мереж – 71%. Керівництво закладу освіти, відповідно до інтерв’ю керівника, вчасно розглядає усні звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування. Проте в закладі потрібно відновити документальні підтвердження письмових звернень та вчасного реагування на них. Заклад освіти має власний сайт, проте його інформаційне наповнення недостатньо ілюструє діяльність школи. У закладі освіти штат укомплектовано, є вакансія вчителя німецької мови у зв’язку з виходом педагога у допологову відпустку. Усі педагогічні працівники працюють за фахом. Штатний розпис закладу освіти не відповідає Типовим штатним нормативам закладів загальної середньої освіти, відсутні 0,5 ставки соціального педагога, ще 0,5 ставки сестри медичної, 0,5 ставки секретаря та лаборант. Клопотання подавалися в ОТГ, проте через відсутність коштів ніякі ставки не відкриваються, а навпаки іде скорочення. Керівництво закладу освіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності, застосовуючи заходи матеріального заохочення, що підтверджено відповідними наказами про преміювання. 92% педагогічних працівників задоволені мотиваційними заходами, які практикуються в закладі освіти. Заклад освіти створює умови постійному підвищенню кваліфікації, стверджують (83%) педагогічних працівників, не перешкоджає професійному розвитку (92%) педагогічних працівників. Розроблено та затверджено і оприлюднено орієнтовний план підвищення кваліфікації. 92% педагогічних працівників вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові, водночас серед форм підвищення кваліфікації, що обирають вчителі, є курси ІППОЧО (100%), конференції (16%), методичні семінари (67%), тренінги, майстер-класи (42%), вебінари (25%), он-лайн курси (58%) самоосвіта (100%). Керівництво школи вживає заходів щодо створення умов для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу, зокрема 83% батьків, 83% педагогів, 75% учнів стверджують, що їхні права як учасників освітнього процесу в закладі освіти не порушуються, а 25 % переважно не порушуються. Згідно з опитуванням учасників освітнього процесу щодо вчасного реагування керівництва школи, 92% батьків підтвердили, що їхні звернення розглядаються керівництвом закладу та приймаються управлінські рішення, 75% педагогічних працівників стверджують, що керівництво закладу враховує їхні пропозиції щодо підвищення якості освітнього процесу і 25 педагогічних працівників вважають, що переважно враховують їхні пропозиції. В інтерв’ю директор підтвердив, що постійно розглядає усні звернення учасників освітнього процесу. Заклад освіти сприяє утворенню громадського самоврядування та створює умови для його діяльності. За результатами опитування учнів з’ясувалося, що 63% учнів брали участь у визначенні профілю навчання, 58% у визначенні курсів за вибором та факультативів. 46% учнів беруть участь у дозвіллях. 75% учнів постійно беруть участь в ініціативах (заходах, проєктах, подіях тощо), які організовуються в класі. Керівництво закладу підтримує конструктивні освітні ініціативи учасників освітнього процесу. Опитування щодо громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їхньої участі в житті місцевої громади свідчать, що 92% педагогів позитивно оцінюють діяльність керівництва щодо підтримки ініціативи педагогічних працівників у розвитку закладу і місцевої громади, 63% учнів стверджують, що брали участь в екскурсіях, майстер-класах, проєктах та різних заходах із власної ініціативи. Розклад навчальних занять враховує вікові особливості здобувачів освіти та санітарно-гігієнічні вимоги. Під час опитування 58% учнів відповіли, що їх задовольняє розклад занять, а 42% - переважно задовольняє, 92% батьків загалом задоволені організацією освітнього процесу в школі. У закладі освіти розроблено та затверджено директором Положення про академічну доброчесність. Під час опитування щодо дотримання академічної доброчесності більшість здобувачів освіти (83%) учнів та педагогічних працівників зазначили, що вони проінформовані про необхідність дотримання академічної доброчесності. У питанні ставлення до корупції 92% здобувачів освіти зазначили, що отримують інформацію про негативне ставлення до корупції під час уроків, 67% – під час позаурочних заходів, через бесіди – 79%, 42% – через бесіди із запрошенням гостей. Більшість (83%) педагогічних працівників зазначила, що заходи, спрямовані на формування негативного ставлення до корупції, проводяться з усіма учасниками освітнього процесу. Рівні оцінювання за вимогами: 4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань – рівень,достатній ; 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників – рівень,достатній; 4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою – рівень, достатній; 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності – рівень, достатній |
Директор М.П.Косменко